13 mar. 2008

2 lei intrarea

Eu si domnul Kundera? not a perfect match…. Nu ne-am inteles noi foarte bine. Nu l-am vazut scriind. L-am vazut doar incercand. E despre politica?…despre dragoste dar se impiedica inainte sa se apopie destul?…critica femeia. O slaveste. O face urata. Ii da drepturi si i le ia din nou. Nici despre communism nu e…dar se vrea putin. Ce mi-a placut?sau de ce(nu)ne place Kundera? Pai, mi-a placut titlul dar nu am avut macar rabdarea sa termin cartea… Mi-a placut numele lui si imi place de cand l-am auzit prima data… Milan…duce a milano pronuntat in fitze dar nu e chiar pentru ca e francez si totusi e de origine ceha. Cum sa nu iti placa asta?
”Formular de inscriere auto.nume? -Kundera. nationalitate…-pai depinde…” Mi-au placut pasaje nu mi-a placut “totul” din care faceau parte. Mi-a placut intalnirea nu mi-a placut locul. Mi-au placut pozele nu mi-a placut de mine in ele…deh vorbeste pitziponcenia din mine cum ar zice Irina. Mi-au placut la nebunie tenesii Aurei nu mi-a pacut ratacitul ala de chelner ce se tot uita la noi.. Mi-au placut discutiile derivate din cea pricipala nu mi-a placut ca a trebuit sa ne lasam berile la jumatate. Ah si nu mi-a placut ca am baut bere fie ea si ceha. Pentru data viitoare astept sa ne intalnim pe un peron sa vorbim despre o pasiune simpla privite insistent de un hipopotam de data asta.

"Căci nu-i era necunoscută acea mare taină a vieţii: femeile nu cauta barbatul frumos. Femeile cauta bărbatul cu trecere la femei frumoase. A avea, aşadar, o amanta urata este o greseala fatala"
"Avea cu viaţa lui aceeasi relaţie pe care o are sculptorul cu statuia sa sau romancierul cu romanul sau. Dreptul de neatins al romancierului este acela de a-si putea reface romanul. Daca inceputul nu-l multumeste, il poate rescrie sau suprima. Existenţa Zdenei ii refuza insa lui Mirek această prerogativă de autor. Zdena staruia sa ramana in primele pagini ale romanului, nelasandu-se eliminata."

Niciun comentariu: